Drvoproizvod je u samom vrhu hrvatskih proizvođača podova

30.05.2019. Ovu uspješnu jaskansku tvrtku prije nekoliko dana posjetio je gradonačelnik sa svojim najbližim suradnicima, a mi smo iskoristili priliku i porazgovarali s direktorom Drvoproizvoda Igorom Leščićem

Drvoproivod će iduće godine proslaviti 50 godina od osnutka tvrtke. Od malog poduzeća kakvo je bilo u samom početku, preseljenjem na novu lokaciju u gospodarskoj zoni i uvođenjem suvremene tehnologije u proizvodnju, Drvoproizvod je danas jedan od vodećih hrvatskih proizvođača drvenih podova. Velika je to zasluga mladog menedžera Igora Lešćića, koji je od samog početka imao viziju kako opstati i biti uspješan na zahtjevnom europskom tržištu. Naime, Drvoproizvod danas izvozi 80 posto svoje proizvodnje na tržište zemalja Europske unije i Azije. Zapošljava 120 radnika, a prosječna plaća je oko 5 tisuća kuna. Stalno se ulaže u novu tehnologiju, proširenje proizvodnih kapaciteta i automatizaciju proizvodnje, kako bi bili što konkurentniji na tržištu. 

Gradonačelnika Novosela i njegove suradnike proveo je kroz proizvodne pogone i upoznao ih s procesom proizvodnje, te im na kraju pokazao nove proizvode s kojima se Drvoproizvod premetnuo u vodećeg proizvođača drvenih podova u Hrvatskoj. Gradonačelniku i Gradu Jastrebarskom zahvalio je na potpori prilikom subvencioniranja kamata na kredite. Naime, u posljednjih šest godina Grad je subvencionirao kamate na dva kredita kojima je Drvoproizvod gradio nove sušare s gotovo pola milijuna kuna. "Puno nam to znači" rekao je Leščić svojim gostima zahvaljujući im na podršci i posjetu tvrtki koja zna cijeniti svaku podršku i pomoć. Mi smo pak iskoristili ovu priliku i kratko porazgovarali s direktorom Leščićem.
Posljednjih godina puno ste ulagali i promijenili koncepciju proizvodnje. Od proizvodnje parketa okrenuli ste se proizvodnji višeslojnih podova. Što sve radite i kako su vaši novi proizvodi prihvaćeni na tržištu?
-U nastojanjima da zadovoljimo sve potrebe naših kupaca proširili smo svoj proizvodni program i osmislili Divine Parquet liniju. Ta linija uključuje masivni seljački pod,višeslojni seljački pod, te Chevron pod. Riječ je o posebnom rezanju podnih letvica po kutem od 60 ili 45 stupnjeva i proizvodi se kao masivni Chevron pod i kao višeslojni Chevron pod.
Gdje uglavnom plasirate svoje proizvode i jeli izvoz dominantan u vašem poslovanju?
-Naše poslovanje okrenuto je prema izvozu naših proizvoda, osobito nakon što je uslijedila ekonomska kriza 2009. godine. Najviše izvozimo u Njemačku, Italiju, Francusku, Englesku, Srbiju, Sjevernu Makedoniju, ali isto tako i u Japan, Rusiju, Tursku i Izrael. Nekoliko godina unazad, kako se povećala stanogradnja u Hrvatskoj, ojačali smo prodaju i na tuzemnom tržištu.
Imate li problema s nabavom i dovoljnim količinama sirovine?
-Višegodišnji ugovor s Hrvatskim šumama osigurava nam dio sirovina koje su nam potrebne za proizvodnju podova i parketa, a potpuni kapacitet sirovina nabavljamo i od drugih proizvođača elemenata u Hrvatskoj. Na svjetskom tržištu kupujemo lamele za višeslojni pod.

Svi se žale s nedostatkom radne snage. Kakva su vaša iskustva?
Nedostatak radne snage ozbiljan je problem na hrvatskom tržištu rada i nije zaobišao niti drvnu industrije. Taj problem djelomično pokušavamo riješiti automatizacijom proizvodnog procesa. No svakodnevno se trudimo radnicima ponuditi što bolje uvjete rada, redovita primanja, stimulacije i ukazati im koliko su važni za uspjeh u poslovanju Drvoproizvoda d. d. Ponekad smo ipak primorani zaposliti radnike iz inozemstva.
Što je danas presudno za uspjeh? Gdje je danas Drvoproizvod u odnosu na slične drvne proizvođače u Hrvatskoj?
-Uspjeh uvijek određuje više faktora, ali svakako je potrebno osluškivati tržište, kontinuirano razvijati proizvode i ne očekivati da je jedan proizvod za sva vremena. U svom asortimanu imamo više od dvije tisuće proizvoda što uključuje različite završne obrade podova, široki asortiman boja, različite strojne i ručne površinske obrade drveta itd. Svakako da važnu ulogu ima dobar i kvalitetan kadar koji se mora kontinuirano razvijati i usvajati nova znanja i vještine. Posljednjih godina Drvoproizvod d.d. ostvario je ogroman napredak u proizvodnji različitih vrsta drvenih podova, te se na taj način pozicionirao u sam vrh hrvatskih proizvođača podova.
Ima li prostora za još bolje poslovne rezultate i gdje vidite Drvoproizvod za 5 ili 10 godina?
-Uvijek ima prostora za bolje poslovne rezultate i Drvoprozivod će nastaviti s razvojem poslovanja, novih proizvoda i tvrtke u cijelosti. Tome će sigurno pridonijeti i nastavak sudjelovanja na svjetskim i hrvatskim sajmenim izložbama kako bi Drvoproizvod sa svojom DIVINE PARQUET linijom postao još vidljivi i prisutniji na globalnom tržištu podova.

Ivica Krčelić

TAGOVI | Drvoproizvod d.d.

Valid XHTML 1.1! Valid CSS!