Racionalizacija poslovanja nije išla na uštrb kvalitete

29.07.2018. Dvije godine nakon dolaska na čelo Cesta Jastrebarsko, Nenad Strizrep uspio je u velikoj mjeri racionalizacijom u poslovanju konsolidirati tvrtku tako da je prošlu godinu završila u plusu

Nenad Strizrep dosad je obavljao niz odgovornih dužnosti, bilo kao direktor parka Maksimir ili pak pomoćnik ministra zaštite okoliša, pa nije čudno što je u kratkom vremenu uspio strukturnim reformama okrenuti smjer u pozitivnom pravcu kada je u pitanju sama organizacija, ali i financijsko poslovanje Cesta Jastrebarsko. Sada se već može reći da su Ceste Jastrebarsko jedna mala, dobro organizirana i uspješna gradska tvrtka. U razgovoru koji smo vodili napominje da je na pola puta onoga što si je zacrtao za četverogodišnji mandat, a to je razina kvalitete obavljanja poslova na visokom nivou, zadovoljni djelatnici, ali ponajprije građani Jastrebarskog. Ne treba sumnjati da to neće biti tako, jer Strizrep je ozbiljan, uporan i prije svega iskusan čovjek koji ne priča napamet.
Prije dvije godine rekli ste mi da Ceste Jastrebarsko u budućnosti vidite kao jedno malo fleksibilno trgovačko društvo. Jeste li zadovoljni dosad učinjenim?
-Kao što sam to i rekao na Gradskom vijeću podnoseći Izvješće o radu Cesta Jastrebarsko u 2017. godini još uvijek ne mogu biti sasvim zadovoljan sa svim aspektima našeg poslovanja, ali godina koja je za nama i prvih šest mjeseci ove poslovne godine, bude kod mene optimizam da su teška vremena iza nas i da se polagano krećemo u zacrtanom smjeru. Sad smo na pola puta tog procesa i uvjeren sam da ćemo za dvije godine postići cilj i postati upravo ono o čemu sam tada govorio, a to je optimalno organizirano, kadrovski kvalitetno ekipirano i moderno opremljeno malo fleksibilno trgovačko društvo koje će moći s uspjehom odgovoriti na sve izazove u svom poslovanju.
Vjerojatno vam je jako važno da ste konsolidirali financijsko poslovanje tako što su Ceste Jastrebarsko prošlu godinu ostvarile dobitak u poslovanju. Jeli to posljedica bolje organizacije i racionalizacije, ili pak nešto treće?
-Nakon niza godina poslovanja s gubitkom, prošle godine uspjeli smo okrenuti trendove i poslovnu godinu završiti u plusu. Pozitivan rezultat poslovanja u 2017. godini prije svega je posljedica provedenih mjera racionalizacije putem rezanja svih vrsta troškova te smanjenja učešća kooperanata u obavljanju poslova Cesta, što je postignuto boljom organizacijom rada i promjenom strukture poslova koje smo do tada obavljali. Međutim, na tome nismo stali već smo u ovoj poslovnoj godini napravili dodatni iskorak i krenuli u provedbu procesa operativno-organizacijskog restrukturiranja u sklopu kojeg je kombinacijom mjera stimulativnih otpremnina i utvrđivanja organizacijskih viškova za 15% smanjen broj zaposlenih bez negativnog utjecaja na operativnu efikasnost. Cijeli taj proces restrukturiranja ima za cilj dugoročno financijsko konsolidiranje koje treba omogućiti akumulaciju financijskih sredstava prijeko potrebnih za daljnji poslovni razvoj Cesta.
Mora se priznati da ste zatekli zastarjeli strojni i vozni park. Danas vidimo vaše djelatnike u gradu na novim i modernim strojevima. Kako ste to uspjeli, odakle novac, i koliko ste utrošili na modernizaciju voznog parka?
-Kada sam preuzeo dužnost direktora zatekao sam vozni i strojni park čiji su parametri prosječne starosti iznosili preko 15 godina, što je za sobom povlačilo enormne troškove održavanja i uzrokovalo česte kvarove zbog koji je dio mehanizacije stalno bio izvan pogona. Upravo iz tih razloga u protekle dvije godine nabavili smo novih vozila i strojeva u vrijednosti preko 3 milijuna kuna, a do 2020. planiramo nabavku nove mehanizacije u vrijednosti od dodatnih 2 milijuna kuna. Navedenim ulaganjima planiramo obnoviti kompletnu mehanizaciju kako bi naša operativa bila konkurentna i raspolagala s najmodernijim materijalnim sredstvima potrebnima za efikasno obavljanje preuzetih poslova. Važno je napomenuti da smo sva sredstava za nabavku osigurali iz kredita poslovne banke i vlastitih izvora bez ikakvog dodatnog opterećenja za gradski proračun.
Jaska je danas lijepo uređeni i čist grad iako su u pitanju velike površine koje održavate. Tu su i dječja igrališta, lokalne prometnice. Jeste li zbog racionalizacije i nove organizacije imali problema s kvalitetom obavljenih poslova?
-Svi zajedno smo svjedoci činjenica da je Jaska u zadnjih desetak godina poprimila sasvim jedno novo, modernije i ljepše lice, a takav napredak nužno za sobom povlači i potrebu za podizanjem razine kvalitete i opsega održavanja svih javnih površina. Svjesni važnosti naše uloge u tome da naša grad bude lijepo uređen i čist, prilikom izrade plana restrukturiranja zajedno sa stručnjacima koji su na njemu radili, vodili smo računa da nijedna od usvojenih mjera ne utječe na pad kvalitete usluga koje pružamo, nego upravo suprotno, da njihov efekt bude osiguravanje potrebnih uvjeta da se ta kvaliteta podigne na višu razinu. Takav pristup omogućio nam je u kratkom vremenu nabavku nove moderne čistilice, nabavku novih traktora i opreme, koji su odmah po uvođenju u operativnu uporabu pokazali svoju efikasnost i omogućili nam da budemo još kvalitetniji u svom radu.
I za kraj, jeli i gdje vidite još veći iskorak u poslovanju Cesta Jastrebarsko u budućnosti?
-Poslovanje Cesta je specifično jer iako smo osnovani kao trgovačko društvo ne poslujemo po tržišnim uzusima nego obavljamo komunalnu djelatnost temeljem posebnog zakona kojim je regulirano komunalno gospodarstvo. S tako unaprijed zadanim okvirima poslovanja teško je u kratkom vremenu očekivati veći iskorak, te ćemo se u narednom periodu više posvetiti podizanju razine kvalitete svih vrsta usluga koje danas pružamo, a prvenstveno tu mislim na djelatnosti održavanja nerazvrstanih cesta i javnih površina, u kojima moramo napraviti dodatni napredak. U budućnosti šansu za veći iskorak vidim u izgradnji tzv. "GRD - Građevinsko reciklažno dvorište" što bi nam omogućilo proširenje poslovanja te osiguralo jeftinije sirovine neophodne za obavljanje naše osnovne djelatnosti. Izgradnja GRD-a zahtijeva vrijeme i velika financijska ulaganja te nije izvediva bez podrške Grada pa ćemo zajedno s gradskim službama u narednom razdoblju uz sve redovite obveze paralelno raditi i na razvoju tog projekta.

I.K.

TAGOVI | Ceste Jastrebarsko

Marketing

Vezane vijesti

Kolumne

Galerije

Video vijesti

Valid XHTML 1.1! Valid CSS!