Obavijest vozačima motocikla i mopeda

05.04.2018. Dolaskom proljeća i povoljnijih vremenskih prilika, započinje sezona intenzivnije vožnje mopeda i motocikala. Policija ovom prilikom vozačima tih kategorija vozila upućuje neke važne preporuke i savjete

Tijekom 2017. godine dogodilo su se ukupno 2.526 prometnih nesreća u kojima su sudjelovali vozači motocikla i mopeda, što je (u odnosu na prethodnu 2016. godinu - 2.352 nesreće), povećanje za 174 nesreće ili 7,4%. Tijekom 2017. godine poginulo je 50, odnosno 2 sudionika ili 4,2 % više u odnosu na 2016. godinu - 48 poginulih. Također, razmatranje podataka o ozlijeđenim sudionicima ove kategorije vozila pokazuje povećanje, jer je tijekom 2017. godine ozlijeđen 1.961 (662 teže i 1.299 lakše) sudionika u prometu, odnosno 96 ili 5,1% više u odnosu na 2016. godinu – 1.865 ozlijeđenih (657 teže i 1.208 lakše).

Savjeti i preporuke za vozače mopeda i motocikala:

• prije vožnje očistiti vizir, staviti zaštitnu kacigu i pravilno je zategnuti,
• uz zaštitnu kacigu, koristiti i drugu zaštitnu opremu (jakna, hlače, štitnici, čizme i rukavice),
• zbog ionako manje, a samim time i teže uočljive siluete na cesti, preporuka je da nose svjetliju odjeću i kacigu, „življih“ boja, odnosno s reflektirajućim detaljima,
• provjeriti tlak u gumama,
• upaliti dnevno ili kratko svjetlo,
• ne upravljajati pod utjecajem alkohola ili droga,
• poštivati dopuštena ograničenja brzine,
• prilagoditi brzinu vožnje uvjetima na cesti (stanju i karakteristikama ceste),
• prilikom vožnje u skupini, voziti u slijedu jedan iza drugoga,
• izbjegavati vožnju na dijelovima asfalta na kojima ima pijeska, ulja i sl., posebice u zavojima,
• prilikom vožnje kroz lijevi zavoj, odmaknuti se od središnje crte (jer se vožnjom uz crtu i naginjanjem u zavoju glava vozača može nalaziti čak do 1 metar u prometnoj traci namijenjenoj za promet vozila iz suprotnog smjera),
• ne voziti slalom između vozila,
• kontrolirati svoje ponašanje i strast za vožnju te ne ispitivati i ne dokazivati mogućnosti svog mopeda ili motocikla.
• predviđati poteze vozača (drugih) automobila,
• voziti se na dovoljnoj udaljenosti od vozila ispred sebe,
• voziti sredinom prometnog traka (iznimka je situacija kada se kreće kolnikom koji ima samo po jednu prometnu traku namijenjenu za promet vozila u jednom smjeru, gdje se moped tada treba kretati što bliže desnom rubu kolnika),
• poduzeti i sve drugo što je u njihovoj moći da budu sigurni u prometu,

Najčešće greške vozača motocikala i mopeda zbog kojih stradavaju:

 kreću se neprilagođenom i nedopuštenom brzinom,
 ne nose zaštitne kacige,
 kreću se površinama koje nisu namijenjene za tu vrstu vozila,
 precjenjuju svoje vozačke sposobnosti, dok u isto vrijeme podcjenjuju opasnosti u prometu,
 obavljaju pretjecanje ili obilaženje kolone vozila po dijelu kolnika za vozila iz suprotnog smjera kada to prema prometnim znakovima nije dopušteno ili je rizično uzevši u obzir promet iz suprotnog smjera
 voze sa neupaljenim svjetlima tijekom dana čime su uzimajući u obzir ionako manju siluetu samog vozila i vozača u odnosu na druga vozila, još manje uočljivi u prometu za druge sudionike
 upravljaju neregistriranim i tehnički neispravnim vozilima,
 upravljaju prije stjecanja prava,
 uklanjaju blokade na mopedima.

Najčešće greške vozača automobila u odnosu na motoriste:

 oduzimaju im prednost prolaska,
 prilikom prestrojavanja, pretjecanja ili skretanja vozila, ne pridaju dovoljno pozornosti ovoj kategoriji vozača, tako da im se često nađu u tzv. „mrtvom kutu“ bočnog ogledala,
 prilikom opisanih radnji često ne vode računa da su motocikli vozila koja obzirom na omjer masa/snaga na kratkim dionicama mogu ostvariti jako velika ubrzanja

TAGOVI | PP Jastrebarsko

Marketing

Vezane vijesti

Kolumne

Galerije

Video vijesti

Valid XHTML 1.1! Valid CSS!